Ozubnicové lokomotivy našich drah

Ozubnicové lokomotivy našich drah
Cena: 1082

Máte nějaký dotaz nebo jste našli lepší cenu?

Katalogové číslo: KSŽ14
Akce: Speciální nabídka
Záruka: 24 Měsíce
Dostupnost: na objednávku
Výrobce: Corona-literatura
Velikost: H0, TT, N, HOm, HOe
Dodací lhůta: (Dny)
Nákupem získáte 32 Kreditů do Vaší Virtuální peněženky
(1 Kredit = 1 Kč pro Váš příští nákup)
Koupit


Informace k Ozubnicové lokomotivy našich drah

V roce 2011 uběhlo již padesát let od chvíle, kdy v horách na kolejích s ozubnicí bylo prvně slyšet dunivý zvuk motorových ozubnicových lokomotiv řady T 426.0, vyrobených lokomotivkou SGP ve Vídni-Floridsdorfu.

Nové lokomotivy byly v okamžiku zrodu světovým unikátem.

Zároveň to však byly časy, kdy byla motorizace ČSD prakticky stále na začátku, a tyto konstrukčně poměrně složité lokomotivy přišly do podmínek parního provozu.

Počáteční problémy s jejich uvedením do provozu byly postupně překonány, a tak pro železničáře posléze znamenaly podstatné ulehčení služby. Cestujícím pak přinesly kulturnější cestování. Na trati Tanvald– Kořenov – Harrachov zůstaly tyto stroje, později označené řadou 715, v pravidelném provozu do roku 1988.

Jedna obdobná motorová lokomotiva, jako byly ty pro ČSD, byla dodána také rakouským drahám ÖBB a tři další závodní dráze železáren v maďarském Ózdu. Ze všech těchto strojů se dochovaly dodneška pouze dva – T 426.001 a T 426.003.

Knížka, kterou čtenář právě drží v ruce, obsahuje technický popis motorových „zubaček“ SGP a představuje jejich provozní

osudy v Československu, resp. Rakousku a Maďarsku. Líčení

cesty k motorovým ozubnicovým lokomotivám řady T 426.0 je

zde pojato na pozadí historické snahy o racionalizaci a někdy

i jen prosté udržení provozu na technicky složitých ozubnicových tratích. Čtenář tu tedy najde i alespoň základní informace o ozubnicových drahách na území bývalé rakousko-uherské monarchie, o jejich hnacích vozidlech i továrnách, jež je zkonstruovaly a vyrobily. Monografie připomene důležitá fakta z historie ozubnicových tratí na území dřívějšího Československa, zejména se bude věnovat trati Tanvald – Kořenov. Samostatnou kapitolu mají vyhrazenu parní ozubnicové lokomotivy řad 403.5 a 404.0. Technický popis je zde doplněn i nově zjištěnými skutečnostmi z jejich provozu.

V neposlední řadě má být tato publikace také vzpomínkou na

lidi, kteří se v minulosti o lokomotivy řady T 426.0 jakýmkoliv

způsobem zasloužili nebo o ně pečovali, a poděkováním skupině tanvaldských železničářů, kteří dbají o zachovalé muzejní stroje a díky nimž se lze s motorovými „zubačkami“ setkat stále v činné službě, a nikoli jen na stránkách publikací, jako je tato.

Vázaná, A4, 324 stran,162 barevných a 246 černobílých fotobrafií a reprodukcí 38 výkresů, diagramů a schémat

ISBN 978-80-86116-69-3

 

 


ZÁKAZNÍK


Přihlásit nebo Registrovat

NOVINKY E-MAILEM

Máte zájem o zasílání informací o slevách a cenových akcích? Napište zde svoji e-mailovou adresu. Zadáním již registrované adresy se odhlásíte.

RYCHLÝ KONTAKT

Telefon
objednávky, dotazy:

776 348 734 (10:00-16:00)

E-mail:
info@zeleznicni-modelarstvi.cz

Více kontaktů

Vykupujeme modely za hotové

Facebook

Náhradní díly pro TT a H0

Dárkový poukaz ideální dárek pro nerozhodnuté

Odkazy | Powered by: Webglobal

Novinky e-mailem

Máte zájem o zasílání informací o slevách a cenových akcích?
Přihlašte svoji e-mailovou adresu.

Zavřít